vrijdag 29 augustus 2014

Mountain-Drive in combinatie met Q-rings

Woensdag was het weer mooi weer dus even een groter rondje gereden via Westerland naar Wieringerwerf
Eerst even bij het Balgzand kanaal de dijk op, even foto's gemaakt
Bij George even koffie gedronken en daarna via Medemblik weer naar huis gereden

Texel aan de overkant

Den helder

brug over Balgzand kanaal


Gisteren het grootste blad van de Q-rings gemonteerd en de ketting weer gesmeerd
Vandaag even een rondje gereden, op 1:1 geen probleem natuurlijk
Wel makkelijk, onder het rijden de beste stand van de Q-rings opzoeken zonder te meten
maar op 1:2,5 is het niet te doen, de Q-rings werken dan tegen, je trapt geregeld alsof er geen ketting om ligt of het trapt veel te zwaar
Dat is op een klimmetje in de duinen nog wel te overzien maar in de eifel moet ik daar niet aan denken dus het ovale tandwiel gaat er weer af
Je zou natuurlijk een gewoon tandwiel naast het ovaal kunnen plaatsen en weer een derailleur er bij, dat had ik de vorige keer ook en toen vloog de ketting er geregeld af dus dat was ook geen succes
Jammer, het rijd prettig met ovaal maar zo is het hinderlijk, dan maar gewoon rond

2 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Dat is dan bij deze getest, hoef ik het niet te proberen!
    Bedankt, weten we dat ook weer. Ik dacht alleen aan die combinatie voor een eventuele volgende fiets, maar als het dan een Schlumpf word zal het ook weer een rond tandwiel worden dus...

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri
      Slecht afgestelde Q-rings, op 1:2,5 veranderde de afstelling de hele tijd, geeft ook problemen met mijn kuiten
      Na dat ik de blog geschreven had voelde ik ze goed terwijl ik met het klimmen in de eifel en langs de mosel totaal geen last had gehad
      Alleen jammer dat ik net de ketting gesmeerd heb, heb ik dadelijk weer zwarte handen, nou ja, komt de garagezeep ook eens op

      groeten, andre

      Verwijderen