zondag 8 juni 2014

Naar de Zaanse schans

Tenminste, dat was de bedoeling gisteren, bij thuis komst geen puf meer om de blog bij te werken
Het zou erg warm worden dus rustig aan rijden, eerst maar richting Heerhugowaard, even bij kees langs
Even blijven kletsen en dan weer verder, even bij het waterskiën gekeken en dan zien Alkmaar te omzeilen
Meestal rij ik verkeerd in die omgeving en gisteren dus ook, in plaats van de Oosterweg te volgen steek ik de N242 over, wacht op groen en voor me rijd een MTB die bijna plat gereden word door een vrachtwagen die wel zijn toeter wist te vinden maar rood licht niet kent, ging maar net goed
Bij de Boekelerweg kwam ik in een wielerronde terecht, leuk hoor, heeft nog lang geduurd voor ik verder kon en dan het de volgende kruispunt kon ik dan ook weer wachten, soms wel een half uur, en zo meerdere keren, zo schiet het niet op
Brug over richting Wim en bij Marken binnen hoorde ik een hoop herrie achter de fiets, ik raap wel vaker een tak of zo op en die raak je vanzelf wel weer kwijt maar nu duurde het me te lang, fiets uit en kijken
Bleek mijn wieldoekje los te zijn, ja, dan kun je lang wachten, hoe dat nou weer kon gebeuren?
Weer vast gemaakt en toen begon het ook nog te regenen, daar zat ik niet op te wachten
In tussen was het door al die vertraging laat geworden en bij Wormerveer maar weer richting kust gereden
Bij Uitgeest een andere route genomen dan dat ik normaal zou doen, ik heb het weggetje al zo vaak gezien maar kende het niet, even proberen dus, niet de kortste weg naar huis maar wel een mooie en geen uitzicht (en de stank) op al dat blik op de weg, een file van Alkmaar tot Wormerveer, waar ze zin in hebben
Bij Bergen was het nog wat moeilijk rijden, zoveel toeristen op het fietspad en in Bergen zelf stond een file, maar op die klinkerweg valt toch niet door te rijden
Bij Camperduin nog even op de dijk gekeken en daarna in een keer naar huis gereden
126 km gereden


2 opmerkingen:

  1. mooi route zeg ,ja verkeer is gevaarlijke ,file voor fietsers nog niet meegemaakt

    BeantwoordenVerwijderen