Het is al bijna 1 juli dus ben ik druk bezig met voor berijden.
Eerst geprobeerd om alles in de strada te krijgen zonder aanhanger maar dat lukt niet.
Nog een alternatieve route gemaakt om dat ik niet in Dronten langs moet, het verkeerde tandwiel is al terug.
De deelbare tourkap vind ik wat lastig in de zomer dus een flevobike velomobielkap gekocht, dat is wat luchtiger maar je blijft uit de brandende zon (als die er is).
De Q-rings heb ik er weer af gehaald, bevallen wel goed maar te groot voor mij, als ik weer terug kom zet ik er een ATB trapstel in en kleinere tandwielen, ik rij nu normaal niet op een groter dan 40 tanden en dat gaat me snel genoeg (45 km/per uur is er goed mee te doen).
Ik had de 30 tands Q-ring vervangen voor een 24 tands normaal tandwiel maar dat wilde niet erg met de ketting, die liep er vaak tussen, dan maar alles normaal en de derailleur weer even afstellen.
Dat heb ik intussen al de nodige keren gedaan, even een dagje martelen en dan rijd het weer.
Nog even wat problemen met garmin, die wilde mijn kaart niet zien en gebruikte de auto kaart, daar heb ik niks aan dus kaart opnieuw er op gezet, het lijkt er op dat hij nu wel werkt.
zo niet word het moeilijk, dan moet ik op plaatsnamen rijden.
Het is groot deels over fietspaden, zelfs in Duitsland.
Fietstocht juli 2014
Julianadorp > Velsen veerpont > Nieuw Vennep > Bodegraven > Drie bruggen > Schoonhoven >
Tienhoven
Tienhoven > Leerdam > Zaltbommel > Den Bosch > Helmond > Nederweert > Grathem
Grathem > Maasbracht > Linne > Vlodrop > Effeld > Birgelen > Golkrath > Tenholt >
Lovenich > Gevelsdorf > Titz > Bergheim > Liblar
Liblar > Bliesheim > Weilerswist > Merten > Kottenforst > Bahnhof Kottenforst > Villip >
Berkum
Berkum > Ahrweiler > Dernau > Altenahr > Honningen > Dumpelfeld > Leimbach > Adenau >
Herschbroich > Quiddelbach > Nurburg > Mullenbach > Rothenbach > Kelberg > Darscheid >
Daun
Camping of gelijk door, afhankelijk van de tijd
bij Schalkenmehren is een camping
Daun > Maare- Mosel radweg volgen tot Mulheim > brug over > Brauneberg > Wintrich
Wintrich > Model volgen tot Coblenz , bij de Schartwiesenweg is een camping
Coblenz > Rijn volgen tot Bonn Rheinaue
Bonn Rheinaue > Koln > Dormagen – Zons > veer over > Dusseldorf > Moers > Xanten >
Rees > Isselburg > Dinxperlo > Glanerbrug > Overdinkel
Overdinkel > Nordhorn > Ter apel > Stadskanaal > Veendam
of
Overdinkel > Losser > Oldenzaal > Tubbergen > Hardenberg > Echten
Echten > Pesse > Beilen > Rolde > Veendam
Veendam > Hoogezand > Slochteren > Schildwolde > Wittewierum > Eenum > 'T Zandt
'T Zandt > Uithuizen > Warffum > Lauwersoog > Holwerd > Oude Bildtzijl > Harlingen >
Afsluitdijk > Den Oever > Julianadorp
Weer thuis
Lekker Andre, met voorbereiden is je vakantie al begonnen. Hele veel plezier gewenst.
BeantwoordenVerwijderenBedankt, in Berkum heb ik weer de mogelijkheid om mijn blog bij te werken, in Wintrich zou ik het niet weten maar dan komt de rest wel als ik weer thuis ben
Verwijderengroeten, andre
Hoi André,
BeantwoordenVerwijderenLekker aan het voorbereiden inderdaad! Als je nou toch een ATB crankstel wilt monteren kan je dat volgens mij best gelijk doen, kun je er op je vakantie in de Eifel al van profiteren. Je geeft aan dat circa 40 tanden groot genoeg is voor jouw doeleinden, dus is een ATB crankstel inderdaad de beste keus. Met ongeveer 42-32-22 aan de voorkant en 11-36 achter heb je een versnellingsbereik waar je hele steile hellingen mee op kan rijden, en geen enkel schakelprobleem meer, die verhoudingen kan je derailleur prima aan!
Dus als je nog een gaatje vind om dat andere crankstel te monteren lijkt me dat een aanrader..........
Groeten, Adri.
Hoi Adri
VerwijderenIk had Leo Vischer (alligt) al gevraagd of hij z'n crankstel heeft wat op een isis trapas past maar die heeft hij niet, ik moest het maar een keer aan Ymte vragen
ik heb nu 24-39-50 voor waarvan ik de 50 niet gebruik
groeten, andre
Hoi André,
VerwijderenYmte kan het waarschijnlijk voor je bestellen, bij velomobiel.nl gebruiken ze Driveline crankstellen, die leveren ook MTB crankstellen met ISIS drive. Kan je nakijken op: driveline.com , de modellen XTS en B-Romax kunnen in elk geval geleverd worden met ISIS passing. Dan heb je een 44-32-22, dus kun je alle hellingen prima op!
Groeten, Adri.
Hoi Adri
Verwijderenbedankt, alleen de link klopt niet helemaal
zonder de tw er achter kom je bij een transport bedrijf uit, het was even zoeken maar toch gevonden
http://www.driveline.com.tw/upload/catalog.pdf
groeten, andre