woensdag 28 september 2016

Naar Texel met de "Texelstroom"


Vandaag weer eens naar Texel ondanks de harde wind
Was wat laat dus over de dijk naar de TESO gereden
Normaal is er geen tussenboot dus gerekend op een half uur wachten maar dat werd anders, de nieuwe boot was aan het testen met passagiers
Mooi, even de verschillen bekijken
Fietsdek is veel ruimer dan bij de "Wagenmaker" alleen de bankjes zijn verdwenen



De nieuwe boot is breder, meer ruimte voor auto's
hier kon je bij de oude boot naar boven kijken, is nu auto dek 


Camera's 


De delen van het schip hebben hun eigen kleur, zoeken bestuurders van hun vrachtwagen niet meer op het fietsdek naar hun voertuig (zulke suffers kom je soms tegen ;-) ) dit jaar al 2x  


mooi weer maar wel windkracht 6+ dus een kort rondje op Texel


De terugweg zo berekend dat ik weer de nieuwe boot terug heb want benieuwd naar de haakse hoeken die de "Wagenmaker" heeft aan de rechter kant

Bij de "Texelstroom" is dat gelukkig niet meer, gemopper heeft geholpen blijkbaar
bijna recht uit


ook aan deze zijde geen bankjes meer, wel een paar klapstoeltjes
heb ik niet nodig, ik heb mijn (lig)stoel bij me


Raampjes met zicht op het auto dek




4 opmerkingen:

  1. Je steelt m'n opmerking André , ik wilde zeggen dat wij liggers onze eigen stoel bij ons hebben maar je doet het zelf al.
    Mooie boot , het word hoogtijd dat ik ook eens naar Texel ga , nog nooit geweest , miss vlg jaar.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerrit

      Moet je doen, is de moeite waard
      Ik rij deze zomer minimaal 2x per week op het eiland en het verveelt nog steeds niet

      Groeten, André

      Verwijderen
  2. Dag André,

    je vermeldt niet dat de Texelstroom vaart op CNG (compressed natural Gas) dus dan doe ik het maar.
    Dat is natuurlijk schoner dan bijvoorbeeld zware stookolie maar nog steeds een fossiele brandstof die dus de aarde verder opwarmt. En feitelijk dus een zielige 'prestatie' als je de zeilschepen van eeuwen terug ziet die dat niet deden/doen.
    Daar zijn bijgekomen de mogelijkheden met zonnecollectoren en het opslaan van stroom in accu's zodat met windgeneratoren gewerkt zou kunnen worden. Voor de stiptheid van de uitvaarttijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mick

      De "Wagenmaker" vaart niet op zware stookolie maar op diesel
      Een (tol)tunnel zou nog beter zijn of een verbod voor toeristen om met de auto op Texel te rijden

      Uitvaart ? tijden, begrafenis per veerboot ;-)
      Het is afvaart hoor ;-)

      Groeten, André

      Verwijderen