zaterdag 5 juli 2014

fiets vakantie

eerste dag  Julianadorp naar Tienhoven
Mooi weer, eigenlijk te warm voor het dakje dus bij Schoorl is dat achterop mijn karretje beland
Onderweg waren ze weer flink in de weer, of omleidingen of zo danige hindernissen op het fietspad dat er weer om gereden moest worden, soms was er een goede route aan gegeven maar meestal was het spoorzoeken
De camping in Tienhoven was nog erg stil maar het ritselde er van de konijnen, etenswaar dus goed opruimen anders breken de konijnen in in de tent

voor vertrek

Schoorl

Alphen aan den rijn

Camping "de koekoek"  Tienhoven



Tweede dag  Tienhoven naar Grathem
Opgestaan in de nevel, brrrr, koud
Maar goed dat ik het eten goed weg gestopt had, om de tent zag het bruin van de konijnen
Na het eten vertrokken en gelijk km's om gereden door slecht aan gegeven omleidingen
Langs een andere weg dan gedacht bij de brug naar Zaltbommel aan gekomen
In Den Bosch even van de weg gehaald door de motor politie, die vroeg zich af waar die rode led's aan de achterkant van de fiets voor zijn, tja, als er zo veel fietsen zonder licht rijden vergeet de politie ook wel eens hoe dat er uit ziet als het wel werkt, hij was zeer ge interesseert omdat hij vroeger ook velomobiel gereden had
Na nog de nodige omleidingen bij mijn oom en tante in Grathem aan gekomen

Zaltbommel

Zaltbommel

citadel Den Bosch

citadel Den Bosch



Derde dag
Rustdag bij oom en tante
Even mijn kleren van zout ontdaan en de fiets voorbereiden op de rit in Duitsland

Vierde dag  Grathem naar Liblar
S'morgens al onbewolkt dus dat beloofd weer een warme dag te worden
Na het ontbijt vertrokken richting Duitsland
Bij Maasbracht stond een vrachtwagen lomp over het fietspad dus de afslag gemist
Dat bleek maar goed ook omdat daarlangs ook een omleiding was hoorde ik later toen ik de weg vroeg
Dan maar gelijk door Montfort 
Ik wilde Heinsberg dit jaar mijden, stad, druk en een gemene klim dus zelf maar een omweg geplant maar door de onderhand bekende omleidingen kwam ik toch weer door Heinsberg, grrr, als ik dat had geweten
Bij Linnich langs de Ruhr gaan rijden, een mooi, half verhard fietspad maar jammer genoeg had de storm hier ook huis gehouden en lagen er grote bomen over de weg
Dan maar over de rivier en verder over de drukke L weg, de auto's gaan goed opzij of blijven net zo lang achter je tot ze ruimte genoeg hebben, sommigen blijven extra lang naast je omdat ze zo iets geks nog niet kennen
Bij Jullich even bij de citadel gaan kijken, kwam zelf niet veel toe aan kijken omdat de mensen de strada nog niet kennen en veel vragen hadden
Bij Elsdorf nog even bij de bruinkool afgraving gekeken en kreeg daar de eerste bui over me heen, eindelijk, had lang op een frisse bui gewacht, koelde weer een beetje, de hele dag 30 plus is niet prettig fietsen
In Liblar aangekomen een uur gezocht naar de camping, toen ik hem eindelijk gevanden had bleek het een onding
Ik moest de portier bellen om de poort open te doen, mijn fiets onbeheerd achterlaten (dat heb ik dus niet gedaan), gevolg daarvan is dat ik af geblaft werd omdat hun idee niet kon waarderen en ik zou ook mijn id kaart af moeten geven, mooi niet dus 
Omgekeerd en dan maar door naar Wachtberg omdat er verder geen camping is
Bij wachtberg heb ik mijn fiets in een schuilhut gezet, was wat lastig om 12 uur s'avonds in het donker
maar toch gelukt, in de fiets geslapen bij gebrek aan beter

fietspad langs de Ruhr

Ruhr

Ruhr

citadel Jullich

citadel Jullich

bruinkool afgraving

bruinkool afgraving

bruinkool afgraving

geduldig gewacht tot ik weer beneden kwam

brug over de Erft



De schuilhut


zonsopkomst over het sieben gebergte






9 opmerkingen:

  1. Mooie afstand afgelegd, alleen het omrijden snap ik niet helemaal je hebt toch je GPS aan? Succes verder Mvg Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cees
      Die gps (Garmin)heb ik aan maar de nieuwe route berekenen duurt zo lang dat ik intussen al weer zo ver weg ben dat hij opnieuw kan beginnen met berekenen, dus heb ik die maar uit gezet en op plaatsnamen gereden, tussen Grathem en Bonn ben ik redelijk bekent met de namen

      groeten, andre

      Verwijderen
  2. Hoi André,

    Je gaat lekker vooruit zo! Ik ben benieuwd hoe je het klimmen gaat ervaren met de Strada in Duitsland........
    Mooi verslag!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      het klimmen gaat prima, zelfs met de aanhanger erbij
      alleen soms mik ik mijn ketting naast het tandwiel bij te snel terug schakelen, dan staat hij achter nog op een te klein tandwiel en is de ketting te los maar de weg gaat dan stijl omhoog, gevolg, weer vette vingers
      dat is een probleem met een afdaling en, onverwacht, om de bocht een steile klim
      ook rammelt mijn ketting wat tegen de derailleur omdat die is afgesteld op het grote 50 tands blad en dan is 24 te klein maar dat kan geen kwaad, horen ze me aan komen
      maar met de 24t ben ik zonder probleem (uitstappen en duwen) 30% hellingen omhoog getrapt met aanhanger, gaat niet snel maar dat hoeft ook niet

      groeten, andre

      Verwijderen
  3. En totaal autovrij je foto's. Kom daar nog maar n's om ;-)
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je moest eens weten wat ik op de fietspaden tegen gekomen ben, meestal stilstaand
      vuilnisbakken, vracht(auto)'s, omgevallen bomen, lastige motor agenten en niet te vergeten de paaltjes waar je dan met goed mikken net door past
      op die momenten net geen fototoestel bij de hand gehad ;-)

      groeten, andre

      Verwijderen
  4. Da's nog eens avontuurlijk: wildkamperen in je Strada. Je hebt dus geen tent meer nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Alleweder had ik ook al vaker geslapen bij gebrek aan beter
      Het is goed te doen alleen je benen hebben een probleem met de trappers die in de weg zitten en de kou die door de voeten gaten omhoog komt
      In je slaapzak lukt ook niet, stuur in de weg ;-)
      blijft dus behelpen maar was altijd nog beter dan buiten in de regen gaan liggen

      Verwijderen
  5. zeer mooi reis zeg heerlijk om te lezen zo leuk met de aanhang wagen
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen