S'morgens rond 7 uur vertrokken in de nevel, niet zo vreemd na al die regen
Ze hadden mooi weer beloofd dus maar even afwachten, het is nog vroeg
In een ruk naar de Ahr gereden, die weg was mij al bekend dus dat scheelt weer zoeken
Dwars door Ahrweiler gereden, even bij het station gestopt om wat te eten en drinken en natuurlijk gelijk nieuwsgierigen mensen om me heen want zo iets was onbekend
Daarna verder langs de Ahr gereden tot ik bij een klooster kwam, heel mooi maar die .... nevel trok maar niet op (en zou de hele dag blijven)mooi weer?, nou ja, altijd beter dan regen ook al word je van die nevel ook nat
Verderop van het Ahr fietspad overgegaan op het Vulkan fietspad
Dat is zolang je in het dal rijd wel te doen maar dan begint het echte klimmen en als je dan al flink hoog bent is het asvalt op en gaat het over in een schotterweg (half verhard met los grind) dat zijn leuke wegen voor een atb maar zeer ongeschikt voor een velomobiel
Ik moest regelmatig duwen omdat met trappen geen meter gereden word maar de stenen vliegen je om je oren op een helling van 10 tot 15 %, en zo moest ik tot 600 meter hoog klimmen, soms trappen, soms duwen
Onderweg naar boven lag ook nog een boom over de weg, met wat moeite er onderdoor gereden
Eindelijk bij Nurburg aan gekomen, vergeten een foto van het kasteel te maken, dat torentje in de verte stelt niet veel voor maar van dichtbij was het wel mooi
Das dan voor een andere keer maar niet meer over dat .... fietspad, dan maar naast de auto's
Bij de Nurburgring geproken met wat mensen van de ADAC die daar die daar bij de racebaan werken, vonden de strada wel interessant, of ik volgende week nog eens wil komen, dan kan ik op de racebaan fietsen, ik heb bedankt maar om die tijd ben ik niet daar in de buurt
Ze waarschuwden me dat de weg bij Daun ook opgebroken is dus weer eens een omleiding, dat ben in intussen wel gewend
En ze wisten een makkelijkere route, minder klimmen, wat uitleg gekregen en verder gereden
Komt hij me met auto achterna en geeft aan dat ik hem kan volgen, met ruim 70 per uur achter hem aan gereden tot we bij zijn woonplaats kwamen, makkelijk, zo'n gids voor je uit
Daarna verder tot ik een stel mtb ers tegen kwam met het zelfde probleem, de omleiding, allemaal geen zin om 30 km om te rijden dus maar even kijken of dat ook anders kan
Bleek dat mensen die daar wonen er wel langs kunnen, ok, bij deze wonen wij ook daar en zijn er mooi door gekomen (gelukkig geen politie in de buurt ;-) )
Bij Daun aan gekomen en het was nog redelijk vroeg (18.00 uur) dus dan maar gelijk naar Wintrich over het Mare - Mosel fietspad
Dat is een echt mooi fietspad over een oude spoorbaan, alle stations zijn er nog, je rijd door spoortunnels, over viaducten met mooi uitzicht (als het mooi weer is)
Het eerste stuk was het ook nog mooi, tot de ellende begon heb ik kunnen filmen alleen jammer dat het beeld niet recht is, kijken of dat bewerken is en anders foto's van maken maar dat komt nog wel
Even over de helft Kwam ik bosaardbeien tegen en had wel trek dus uit de fiets en plukken
Ik was bij Daun gewaarschuwd voor naderend onweer maar dacht dat dat wel mee zou vallen
Dat deed het niet, een paar aardbeien en het begint zacht te spetteren, ik zat nog niet of alles kwam naar beneden, wolkbreuk, in 30 sec doorweekt, grrr
Daarna snel de tunnel bij Plein opzoeken, daar kan ik dan nog een beetje droog mijn jas op zoeken
Onderweg nog 3 x zo'n bak water over me heen gekregen, daarna ben ik maar in een ruk door gereden naar Wintrich, natter kon ik toch niet worden
Berkum (schotterweg)
Ahrweiler
Ahrweiler klooster Galvarienberg
Dernau brug over de Ahr
de Ahr staat hoog
een van de vele omleidingen
was ik even blij met mijn grof profielband achter
torentje van kasteel Nurburg, daar moet ik naar toe
boom over de weg
Daun station en begin van het Mare Mosel fietspad
Hoi Andre, ik heb deze weg komende week al optie staan, maar na jouw verhalen begin ik wel een beetje te twijfelen. In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaringen.
BeantwoordenVerwijderenWilco
Hoi Wilco
VerwijderenAls je de Vulkan radweg bedoeld zorg dan voor een goede lek bestendige band, sommige stenen zijn scherp
ik heb voor marathon plus en achter marathon plus tour
de aanhanger maakt het extra zwaar
tot nog toe gaat het met mijn versnellingen maar af en toe vind ik de 24t voor nog te groot, zeker op die rottige steentjes
groeten, andre
Hoi André,
BeantwoordenVerwijderenGeen beste wegen daar! Enne......hoe klein je de versnelling ook pakt, tegen losse steentjes is geen enkele versnelling opgewassen, alles gaat dan gewoon doorslippen......
Kon je niet even snel je dakje erop zetten? Het ligt toch gereed op je karretje? Was je niet zo nat geworden.....
Mooie plaatjes!
Groeten, Adri.
Hoi Adri
VerwijderenKlopt de fietspaden zijn hier soms niet zo goed maar als je niet hoeft te klimmen gaat het wel, niet zo snel maar als ik dat wil rij ik met de auto's mee en dat zou ik zeker gedaan hebben als ik wist wat me te wachten stond
Tussen de auto's is niet rustig rijden maar je hebt geen last van ze, ze blijven net zo lang achter je rijden tot ze veilig in kunnen halen
Voor dat dakje was ik veel te laat, ik was moe van al het klimmen en had meer aandacht voor de aardbeien en was vergeten hoe snel zo'n donderbui los barsten kan
en een verfrissend buitje kon ik ook wel gebruiken, mijn kleren waren gelijk van overtollig zout ontdaan ;-)
groeten, andre