zaterdag 15 april 2017

Rondje Texel

Gisteren was het jaarlijkse rondje Texel dus naar de boot en wachten op de anderen
Het weer is redelijk, zwaar bewolkt maar droog
Op Texel aan gekomen begonnen met het rondje, kijken of ik mee kom met de rest
Voor gaande jaren veel moeite met het hoge tempo maar daar had ik dit jaar totaal geen probleem meer mee, langs de dijk zelfs nog met een df een eind vooruit gescheurt tot Cees ons weer bij haalde ;-)
Een kleine omweg om Oude schild heen omdat daar de weg opgebroken is
Bij de vuurtoren koffiestop en een groeps foto en weer terug door de duinen, zo'n grote groep heeft zo zijn voordeel, normaal kom ik niet zo makkelijk langs de fietsers heen maar nu bleven de meeste aan de kant om te kijken ipv uiterst links rijden
Het laatste stuk voor gereden , op mijn klokje gekeken, tja, de boot halen we net niet
Even wachten op de laatste maar Pé had dat niet gezien en reed de boot op, net achter hem ging de deur dicht
Op vrijdag vaart er een tussenboot dus een klein half uurtje wachten maakt dan ook niet uit
In Den helder ging ik weer over de dijk op huis aan



 nu al een sanitaire stop, zijn net van de boot af ;-)
 even om Oude schild heen

 dringen voor een hekje
 even ver vooruit met een df
 om dan door een "komeet" bij gehaald te worden
 daar is de rest weer, die waren buitendijks gereden
 op de helft van het rondje
 even rust
 groeps foto
weer zo'n rot hek, kan jij daar onder door Ymte?

5 opmerkingen:

  1. Ik had je al herkend op foto's van de Blogs van anderen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, die witte strepen vallen nogal op (vooral in het donker)

      Verwijderen
  2. Hoi André,

    Mooi rondje, bekend terrein voor jou natuurlijk, daar kom je zowat wekelijks toch?
    Leuk verslagje!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Ik kom er, als het weer het toe laat, 2 a 3 keer per week
      Alleen dat rondje wat we gisteren reden rij ik niet zo vaak omdat ik het fietspad buitendijks niet zo mooi vind, in het seizoen is het er zeer druk en er buiten smijten de meeuwen het vol schelpen afval
      Meestal kijk ik als ik van de boot af kom waar de meeste fietsers naar toe gaan, dan rij ik de tegenover gestelde richting ;-)

      Groeten, André

      Verwijderen
  3. Ondanks het sombere weer toch genoten van de gezellige dag en je bleef er toch maar mooi prima bij André!

    BeantwoordenVerwijderen