donderdag 14 juli 2016

Krrr, krrr, krrr

De laatste tijd steeds meer herrie voor in de neus maar wat het is, ik had geen idee
Laatste keer bij George er over gehad, hij dacht aan het bekende velomobiel probleem, een gebroken trapas beugel
Even gekeken maar dat was het niet, verder zoeken dus
Onderweg naar Bergen een zaklamp gebruikt om voorin te schijnen tijdens het trappen en het leek of de ketting tegen de beschermrand aan komt
Dat bleek juist te zijn, als ik kracht zet op de ketting loopt hij er tegen aan
Volgende dag Strada op z'n kant en het tandwiel er uit en de kleine er weer in en daarna een test rondje, die maakt minder herrie maar ook die hoor ik nu ik er speciaal op let
Even zoeken in de reserve onderdelen en daar kwam ik nog wat ringen tegen van de tandwielen van de Alleweder
Die tussen de beschermring gezet en weer proberen, met de kleine, 49 tanden gaat het goed maar nu met de 57T proberen, weer herrie, grrr
Vandaag de kleine weer aan gepast en op zijn plek gemonteerd
Tandwielen verwisselen gaat nu bijna met mijn ogen dicht alleen die vette ketting....




5 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Kan je de beschermrand niet wat hoger zetten? Met afstandboutjes?
    Moeilijk te zien op de foto, maar je bent zelf handig genoeg, dus het zal wel goed komen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Dat heb ik gedaan, met wat moeite te zien op de foto
      Een ring van 1 mm op de spider en daar op de beschermrand
      Net terug van een rondje Den helder, dit doe ik bijna elke dag dus schrijf ik het zelden op en het is weer heerlijk stil in de fiets, nu hoor je alle andere dingen weer , echt stil zal het wel nooit worden

      Groeten, André

      Verwijderen
    2. 1 ring is natuurlijk 5 ringetjes he ;-)

      Verwijderen
  2. Hi André weet je zeker dat het van de beschermrand komt?anders eerst even proberen zonder beschermrand (omdat het eerst niet aan de orde was) de cranklagers kunnen ook een hels kabaal maken (monteren met wat teflontape is het gegarandeerd over) en dat kan zomaar ontstaan zeg maar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willem

      Ik heb duidelijke sporen op de beschermrand dus de oorzaak is duidelijk
      De mountaindrive heeft een heel klein beetje speling, dit schijnt zo te horen, ik heb er zelf geen hinder van
      De kettinglijn is niet ideaal met gebruik van zo'n beschermrand dus dat is te horen, 1mm meer ruimte en hij is weer stil
      Mijn lager zit iets anders dan die van jullie, daar is iets moeilijker bij te komen

      Groeten, André

      Verwijderen