woensdag 18 januari 2017

Nieuw rubber

Maandag mijn Big apple's vervangen voor Shredda's en Almotion
De Big apple's hadden geen profiel meer maar in 10000 km geen lek gehad
Eens kijken hoe lang de nieuwe mee gaan
De Shredda heeft een nadeel, er zit geen reflectie op dus maar op de velg geplakt
Gelijk even een rondje op Texel gereden
Weer in Den helder aan gekomen zag ik dat de steiger stuk gevaren is, op You Tube de dader gevonden ;-)  Texelstroom ramt steiger




Dinsdag tot twee uur gewacht, weer dichte mist
Rondje Den helder door de duinen, word steeds gekker hier, rijden nu al met auto's op het fietspad, ik weet wel dat het koud is maar dit is overdreven 



10 opmerkingen:

  1. De Shredda's gaan makkelijk lek in de winter. Wellicht dit proberen: http://www.velomobiel.nl/nieuws/92/antilek-vloeistof-testen.html ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de waarschuwing, dan gaan de Big apple's er zo lang weer op, zit niet op lek te wachten ;-)

      Verwijderen
  2. Hoi André,

    Lijkt me bij jouw fiets geen probleem om banden zonder reflectie te monteren, er zit reflectie materiaal genoeg op de fiets zelf!
    Je moet wel stekeblind zijn als automobilist als je jouw fiets over het hoofd ziet in het donker! (ik weet het, ze bestaan........)
    ;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Dat klopt wel, de fiets is zichtbaar genoeg maar die reflectie is in Nederland verplicht hè
      En bestuurders die zeggen mij niet te zien, willen mij niet zien of zijn met andere dingen bezig dan opletten

      Groeten, André

      Verwijderen
    2. Hoi André,

      Ja, verplicht is het natuurlijk wel. Weet niet of de heren wetshandhavers daar moeilijk over zouden doen in jouw geval, met al genoeg reflectie zichtbaar. Soms zijn die wetten toch wat eigenaardig, in Noorwegen moet er een bel aanwezig zijn, heb ik ook, maar ook reflectie op de pedalen, dat lijkt me bij een velomobiel nou niet echt direct in het oog vallend, maar ja, wet is wet, dus ben ik in principe strafbaar.......☺

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    3. Hoi Adri

      Die reflectie op pedalen is hier ook verplicht maar ik ken geen racefiets die dat heeft in Nederland ;-)
      De wetshandhavers houden zich zelf niet aan de wet, zie de foto met de auto, dat zijn BOA's van de gemeente die normaal met de brommer controleren en nu de fietsers in gevaar brengen met die auto door de vele onoverzichtelijke bochten, het is dat ik de auto hoorde, zij zagen me pas op het laatste moment en hadden geluk dat ze daar opzij konden
      Ik klaag hier geregeld over en als mijn fiets dan niet aan de regels voldoet heb ik geen poot om op te staan

      Groeten, André

      Verwijderen
  3. Reflectie op de wielen lijkt me wel effectief, moet in beweging toch weer net wat meer opvallen dan op de body. Misschien moet de wetgever ook geen doorgetrokken streep voorstellen op banden, maar juist iets met onderbrekingen zoals dit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zelfde met knipperende verlichting, die vallen ook veel meer op maar voor ze dat in Den haag door hebben...
      Maar om de weg te kunnen zien heb je er niks aan

      Verwijderen
    2. Met knipperende verlichting kan ik de afstand en snelheid lastiger inschatten. Misschien is dat een reden dat het niet toegestaan is?

      Verwijderen
    3. Eén knipperend en één vast licht gebruiken dan

      Verwijderen