vrijdag 24 maart 2017

Rondje Wieringermeer

Vandaag weer eens bij George langs alleen dat was wat lastig vandaag
Eerst door de duinen naar Het Zand en dan de omringdijk op, maar dat ging niet
Verder naar Schagen dan maar, maar ook daar hadden ze gele omleiding-bordjes gestrooid
Eerst zien over te steken bij een stoplicht wat blijkbaar op auto's staat afgesteld, grrr, dit soort grapjes vraagt om door rood rijden van fietsers
Over de noodbrug en door naar Schagen, het oude fietspad is enorm op geknapt, vroeger een smal beton weggetje, nu een ruime asfaltweg
In Schagen een omleiding bordje gemist, wie zet zo iets nou NA  de afslag, flik dat eens bij auto's ;-)
Schagen uit, zelfde probleem, geen bordjes, omleiding weer gevonden maar in de polder was het gokken want natuurlijk geen bordje, gelukkig goed gegokt
De weg oversteken mocht niet van de wegwerkers, stonden als standbeeld tot je probeert over te steken, tja, dan maar verder, als het zo door gaat zit ik in Alkmaar, had ik dit geweten was ik met de pont over gestoken
Bij Zijdewind de weg over richting Winkel en verder naar Middenmeer
Daar even bij Pé langs maar die was er niet, zijn overbuurman wel en die heeft mijn Strada bewonderd
Verder richting Wieringerwerf, even bij George langs maar die was er ook niet
Verder naar huis, op de Amstelmeerdijk komt een bukker achterop dus de Strada de sporen gegeven en gelijk mijn eigen record verbeterd, dat lukt wel met zo'n rode lap achter je, bijna aan het einde van de dijk nog wat versnelt en ik was hem kwijt, bij het oversteken kwam hij weer erbij
Tot Den helder ben ik hem voor gebleven tot het draaien en keren word want dan is hij dik in het voordeel en hij stak schuin over, das niet eerlijk



 noodbrug bij Schagen
 het nieuwe fietspad, heerlijk glad (nog wel)
 handig zo'n bordje na de afslag
 en nu, rechts of rechtdoor ?
 zo was het vroeger, word nog aan gepakt
 twee standbeelden, tot je probeerd over te steken
 ook nog oud maar al asfalt 
 Zijdewind
 hindernis in zicht, moeder met kind dus even opletten
 o jee, E opa, lastig in halen hier
 bukkers met haast ;-)
 Middenmeer
 Wieringerwerf
 bijna bij George
 de brug bij de Hippolytushoeverweg is eindelijk weer af, geen omleiding door het bos meer nodig
 kaalslag, al die hoge bomen om gezaagd 
 met zo'n auto mag je fietsers snijden?, geen zwaailicht of sirene aan
 De Haukes 


2 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Bij Pé langs? Als jij gaat fietsen omdat het goed weer is, wat zou Pé dan doen? Ik gok op fietsen....;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Ik was toch in de buurt, je weet maar nooit

      Groeten, André

      Verwijderen