maandag 13 juni 2016

De eerste dagen in het natte Duitsland

Zaterdag bij mijn ouders vertrokken naar Rotterdam om daar de eerste trein naar Venlo te halen
Het regende een beetje en ik reed in een keer door zonder overal te kijken
Eenmaal in de trein was de regen op gehouden, kon dat nou niet net een half uurtje eerder, nou ja, alle tijd om te drogen
In Venlo een uurtje wachten op de trein en verder tot Wittlich nergens langer dan een minuut voor de volgende trein
Tot Cochem droog maar daarna begon de regen weer, tja, ben ik net weer droog, grrr

                                          nieuw fietspad bij Wittlich

                                         Deze omgeving stond een week geleden volledig blank omdat de Lieser buiten zijn oevers trad
De tweede dag was nog natter, een uurtje droog tussen de buien door

Vandaag werd het in de middag zowaar droog, zelfs de zon probeerde door te komen maar het duurde niet lang, wel gelijk met de fiets er op uit gegaan, je weet nu nooit hoe lang het duurt voor ik weer een mogelijkheid krijg

                                          Hier geprobeerd de berg omhoog te rijden, ging niet zo goed omdat er een nieuwe rivier naar beneden kwam over de weg, andere kant maar op dus
 Mijn plekje bij de Mosel waar ik normaal altijd te vinden ben als ik hier ben, bootjes kijken, maar nu ff niet, de Mosel staat 2 meter hoger dan normaal

 Dan maar omhoog bij het Rondel dal, die staat ook hoog maar daar is hier nog niks van te merken, klimmen dus, om de hoek werd het al nat dus dat zal ook niet gaan, de Rondel is altijd hoog en het pad een blubberpoel dus daar hoef ik niet aan te denken, dat lukt anders ook niet, is eigenlijk een voetpad ;-)

 Terug naar Wintrich, daar de berg omhoog, asfalt spoelt niet weg




                                          Doel bereikt
 via het wandelpad, door alle regen spiegelglad, weer naar beneden

 de waterstand in de Mosel is al flink gezakt, de aan gespoelde bomen liggen hoog op het gras
maar is nog veel te hoog, de aanleg steiger is on berijkbaar

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hoi Wilco

      Met de MTB, geregeld meer onder dan boven water ;-)

      Groeten, Andre

      Verwijderen
  2. Hi André,
    Waar maak je de foto's nu mee? Ik denk met een videocamera? Dat moet toch beter kunnen?
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim

      Ik gebruik mijn videocamera, die kan 10 meter onder water maar als mijn fototoestel maar een beetje vochtig word gaat hij kapot en in de stromende regen is het vast wel te vochtig ;-) , wat is dan beter?

      Groeten, Andre

      Verwijderen
    2. Kan je je videocamera niet instellen op het maken van foto's?
      Zo doe ik het als ik foto's wil nemen maar geen plaats heb voor een fototoestel.

      Verwijderen
    3. Dat is mogelijk, moet ik instellen met een computer maar is het proberen waard

      Verwijderen
  3. Hoi André,

    Het is toch een fietsvakantie? Het lijkt wel of je op duikvakantie bent........;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal Adri, de vooruitzichten zijn niet best maar ik heb toch een voordeel
      De Duitsers wonen hier maar ik kan weg als het me te bar wordt
      Elke dag als het even een beetje droog is rij ik mijn rondje, probeer wat nieuwe wegen te vinden maar meestal stuit ik op onder gelopen wegen

      Groeten, Andre

      Verwijderen
    2. Ik vind die druppels op de cameralens juist goed de sfeer weergeven. Mijn Salora-cam heeft ook zo'n waterdichte behuizing.
      Misschien gelooft men nu de nieuwsuitzendingen over de gevolgen van het verbranden van fossiele brandstoffen iets meer. Dat zijn geen documentaires over Verweggistan.

      Verwijderen