maandag 7 september 2015

Dag 1 en 2

Gisteren eerst naar het station gefietst, zowaar eens geen regen maar windkracht 7 tegen
met de trein via Hoorn naar Amsterdam en verder naar Venlo
Daar de trein naar Dusseldorf maar kwam niet verder dan Monchengladbach want er stond een loc op de rails die niks meer deed
Overgestapt op een trein die zowaar gelijk naar Koblenz reed, meer geluk als wijsheid, daar kon ik metteen overstappen op de trein naar Wittlich
Vandaar was het nog 20 km fietsen naar Wintrich
Redelijk weer bij aankomst, alleen vochtig, niet echt regen maar je werd wel nat







dag twee

Vandaag zwaar bewolkt maar droog
Ik heb weer het tuinhuisje als mijn slaapplaats, kan ik mijn eigen gang gaan
Eerste werk, naar Muhlheim een apotheek opzoeken, medicijnen kopen tegen de slijmbeursontsteking die in Nederland niet te koop zijn
Gelukt en weer naar Wintrich terug gefietst
S'middags met de mtb de berg omhoog, even bij de "herr gott"kijken
Mijn ouders zijn omhoog gelopen en ik kwam ze onderweg tegen, zij liepen halverwege de helling die veel minder steil was, ik was helemaal naar boven geklommen
Mijn been spieren gaan weer goed, met 6 km per uur een helling van ruim 30%, valt me niet tegen




























11 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. André, mooi uitzicht daarboven. De klim waard.
    Veel plezier

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Paul

      En dan was ik nog niet eens helemaal boven
      Als het klimmen zo goed gaat probeer ik bij Veldens boven te komen maar die is veel steiler, daar was ik vorig jaar ook maar aan die klim heb ik me niet gewaagt met de Strada

      Groeten, Andre

      Verwijderen
  3. Hoi André,

    Inderdaad, mooie uitzichten, en stevige klimmetjes! 30% is geen kattepis!
    Nog helemaal niet slecht als je daar met 6 km/u tegenop rijdt!
    Prettige vakantie!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Dit soort klimmetjes zijn hier veel, zijn ook geen fietspaden maar wegen waar ze met tracktoren omhoog gaan voor de druiven
      ik had me er nog niet aan gewaagt verder te klimmen omdat het daar met 40+% omhoog gaat
      maar nu ik weer beneden ben voel ik mijn spieren niet dus ga ik het toch proberen
      Een paar jaar geleden wel gedaan maar toen was ik een stuk lichter dan nu

      Groeten, Andre

      Verwijderen
  4. Prachtige omgeving. Goed dat je al weer zoveel kan. Veel plezier en volgens mij wordt het nog aardig weer ook
    Groeten Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter

      Het is al goed weer maar vandaag komt er ook een zonnetje bij zeggen ze, gelukkig niet zo heet als vorig jaar
      Ik kom hier al 8 jaar maar het blijft mooi
      Nu volop druiven en wijnfeesten, vorig jaar alleen de kale druivenplanten

      Groeten, Andre

      Verwijderen
  5. Ben benieuwd naar die medicatie tegen slijmbeursontsteking die in Duitsland verkrijgbaar is. Hoe heet het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Belle

      Traumeel , het is een homeopatisch middel tegen ontstekingen
      ik heb er zalf en tabletten voor gekregen (bijde zelfde naam)
      Misschien ook wel in nederland maar dat moet je dan net weten
      Door die idiote nederlandse wetgeving mag het niet op de verpakking staan waar iets voor is als het niet 100% bewezen werkt
      Alleen,wat bij de een werkt wil nog niet zeggen dat het bij een ander ook werkt
      Hier in Duitsland zijn ze gelukkig nog niet zo gestoord

      Groeten, Andre

      Verwijderen
    2. Hoi Belle

      Ik heb net even op internet gezocht, dit is ook in Nederland te koop, online iig , ook gezien dat er nog meer soorten zijn dus nu even pressies wat er op de tube staat ;
      Traumeel s -Heel

      Groeten, Andre

      Verwijderen