vrijdag 31 juli 2015

Weer ovaal

Sinds het laatste bericht zo veel mogelijk gefietst, 1 a 2 keer per week op Texel
en de rest mijn gewoonlijke rondje Den helder
De laatste weken kraakte het enorm van voren, van alles geprobeerd om het te verhelpen maar mooi niet, het bleef kraken
Dan maar de originele trapas er weer in, die was gelukkig bij de fiets gebleven
en gelijk even een nieuw ovaal tandwiel er op
Even puzzelen hoek ik die monteer en daarna de trapas uit de fiets zien te krijgen
Dat gaf wat problemen, als ik de moer probeerde los te krijgen kwam de achterkant omhoog, probleem opgelost met een as steun, paar klappen met een rubber hamer en de moer ging los
En daarna de andere as plus trapstel weer gemonteerd en even een klein rondje om te testen




5 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Mooi werk! Je rijdt met Proval zie ik, die zijn een stukje extremer dan mijn Q-rings! Je voelt vanzelf wel of je ze goed gemonteerd hebt, zeker heuvelop merk je veel verschil.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri
      Ik zag de Proval op de site waar ik mijn banden vandaan haal dus dat eens proberen
      De Q-rings bevielen mij ook al goed

      Groeten, Andre

      Verwijderen
    2. hoi ik heb eergisteren Qxl ring gekocht en wil deze in de xs bouwen.
      Hebben jullie daar ook een schema voor gebruikt
      op het oog plaatsen wordt n.l. afgeraden
      groet Hans ( rotterijder )

      Verwijderen
    3. Hoi Hans

      daar is wel een schema voor maar ik weet niet meer waar die is gebleven
      Als je Adri zijn mail adres hebt vraag hem even, hij is er nog meer mee bezig geweest als ik

      Groeten, André

      Verwijderen
  2. https://www.rotor-shop.nl/contents/nl/Rotor%20op%20ligfietsen.pdf
    even kijken of deze het wel doet

    BeantwoordenVerwijderen