donderdag 7 mei 2015

Zand op het fietspad

Vandaag even naar het strand gereden om te kijken hoe de storm heeft huis gehouden
De wind is een stuk minder maar waait nog flink
De weg naar het strand ligt weer eens onder een dik pak zand en je kunt pressies zien tot hoe ver ik kon rijden, bij 2 sporen kon ik lopen ;-)
Even verderop kon ik het wel vergeten, daar lag het zand een meter hoog





Hier had ik 4 mei ook foto's gemaakt, toen was het helemaal rose, ik was dus net op tijd
Nog even en de rest is ook kaal, ze zijn nu bezig de rode te koppen




Verder gereden door het duin, kom ik onderweg een e biker tegen die me kost wat kost voor wil blijven
Ik heb opa een paar keer gewaarschuwd om lager te schakelen en niet in zijn 11 een steile klim te doen om me voor te blijven, ik heb toch geen haast maar ik zat wel in de stank van zijn fiets, hij was druk doende om zijn motor te slopen en dat is hem uiteindelijk ook gelukt, even gestopt bij hem en nogmaals uit gelegd wat hij fout deed, bleek dat hij altijd zo reed en hij vond het ook altijd stinken, tja, nu weet hij waarom

Op de terugweg ging het weer bijna fout met een oudere fietser, ik zag al van ver dat er een erg jong fietsertje voor me zat met zijn pa?, bleek opa te zijn
Op pressies de zelfde plaats waar ze mij met de Alleweder hebben aan gereden liet opa de kleine alleen , uiteraard helemaal links in een blinde bocht rijden
Ik heb hem er op aangesproken dat dat onverantwoord is, je kan niet zien wat er om de bocht rijd en je verwacht zeker niet iemand uiterst links en er word soms best wel snel gereden

Na het gesprek met hem en de kleine weer verder naar huis, daar blijkt mijn steiger ingepikt door een reiger die probeert te vissen




2 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Je maakt wat mee onderweg, een e-biker die z'n motor "opblaast", gekker moet het niet worden!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Dat heb je hè, als je niet zeer snel overal voorbij rijd, dan kom je van alles tegen
      De helling waar hij omhoog ging rij ik in mijn laagste versnelling omhoog en de "normale" fietsers lopen daar
      En zo gek is het niet hoor, ben ze al eerder tegen gekomen, in mijn familie heeft er ook een een handje van en maar niet begrijpen dat de motor daar niet voor gemaakt is
      En Nederlandse e bikes zijn niet voor de Duitse markt gemaakt, zijn niet berekend op klimwerk zo als waar ik met de Strada omhoog ging

      Groeten, Andre

      Verwijderen