dinsdag 10 maart 2015

Even naar Texel geweest

Vandaag weer prachtig weer dus op weg
Binnen leek de wind wel mee te vallen maar buiten het dorp waaide het toch best
Mijn spieren zijn nog niet wat ik gewend was maar ja, we doen het er maar mee
Door de duinen naar Den helder en bij de TESO de knoop door gehakt, even op het eiland kijken
Een klein rondje, richting de Mokbaai gereden en boven op de heuvel even rond gekeken
Komt er een kudde schapen bij me kijken, totaal niet bang en gaan al helemaal niet opzij
Mijn fiets besnuffeld en afgelikt, om gekeken en daar was zo'n baal wol bezig om aan mijn achterband te knabbelen en van voren in mijn schoen te bijten, dat ging te ver en ben langzaam door gereden
Voor mij gingen ze iets opzij, ligfiets zijn ze niet gewend en toen ik beneden was zag ik dat er ook nog een auto vast stond, die kennen ze wel en gaan niet opzij, wat je ook doet
Op Texel zeggen ze al dat zo'n kudde beter is dan verkeersdrempels en dat klopt ;-)
Weer naar boven gereden en de schapen aan de kant gejaagd, er werd vriendelijk bedankt en ik weer terug naar de boot anders rij ik toch weer een te grote afstand
Met deze fiets heb ik geen probleem met die twee haakse bochten bij de ingang, ik fiets nu gewoon de boot op













4 opmerkingen:

  1. Hoi André,

    Inderdaad mooi weer bij jouw daar! Ik heb de hele dag zowat binnen gezeten, hier was het volle storm en slagregens, nu in de avond is de wind wat gaan liggen. Morgen zal het beter worden, dan kan ik weer woon-werk rijden.
    Die schapen likken waarschijnlijk het zout van je schoenen en fiets, vinden ze lekker....

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      Dat ze het zout oplikken was me best, ze likten mijn handen ook maar als ze dan gaan kijken hoe lek bestendig een marathon plus is, tja, het loopvlak bijten ze niet zo snel door maar de zijkant...
      En mijn schoen was weer helemaal schoon gelikt tot ik haar tanden voelde in mijn teen, dat gaat me dan net ff te ver
      Ze zal waarschijnlijk niet door bijten maar ik lig niet op problemen te wachten

      Groeten, Andre

      Verwijderen
  2. Gelukkig waren de schapen in Friesland en Groningen niet zo brutaal, anders waren we nooit in Nieuweschans aangekomen op onze vakantie langs de Noorzee-route.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn Texelse schapen, er komen hier zo veel toeristen dat ze nergens bang voor zijn

      Verwijderen