woensdag 3 september 2014

Even een tandwieltje gehaald

Vandaag wilde ik richting Zaanse schans, molens kijken dus eerst maar eens richting Heerhugowaard
In Heerhugowaard gelijk maar weer eens bij Kees langs, die had ik al weer een tijd niet gezien
Even koffie gedronken en praatje gemaakt
Daarna verder Richting De Woude, nu ik daar dan toch ben even pontje over en bij Wim kijken
Bij Wim ook koffie gedronken en een praatje wat uit eindelijk over mijn ketting geleide tandwiel ging
Ik vroeg me af of het normaal is dat het tandwiel los in het wieltje kan draaien als mijn ketting geblokkeerd is , nee dus, die is dus kapot, kan zomaar gebeuren dat die onderweg om mijn oren springt dus dan maar gelijk een nieuwe mee
In tussen was het later dan ik gedacht had en om dan nog naar de Zaanse schans te rijden, maar niet want het hele stuk moet ik ook nog terug rijden
De terugweg het liefst niet door de grotere steden omdat ik dan gegarandeerd tussen de scholieren terecht kom
Eerst naar Schermerhorn en dan naar Winkel om zo om Schagen heen te rijden
Tussen Kolhorn en Schagen werd ik ingehaald door een bukker die er duidelijk zin in had, dik over de 40 dus er achteraan en even ernaast, gevraagd of hij aan het oefenen was voor de tijdrit, zaterdag op Texel
Niet dus, hij wist niet dat er een tijdrit was maar hij hield het wel lang vol om achter mij te blijven, ik heb ook geen moeite genomen om hem er af te rijden
Rond 5 uur verwacht ik niet veel scholieren meer dus via 't zand naar huis gereden
144 km gereden


De Woude

Schermer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten