zaterdag 26 juli 2014

Dag 19

Vandaag was het mijn bedoeling om naar Bonn te fietsen
Het was vanmorgen begonnen met regenen dus de tent weer nat in gepakt
Het dakje er maar weer op en mijn buren even gedag gezegd, die zouden vandaag ook verder fietsen
Eerst de berg weer omhoog om op de brug te kunnen komen en dan richting Coblenz
Na een uurtje was het zo ver droog geworden dat ik het dakje er weer af gehaald heb, zonder vind ik veel prettiger rijden
Onderweg uit gekeken of ik "de bak" zou zien, onderweg heb ik geen internet dus weet ik niet hoe ver hij gekomen is
Tot Coblenz was het fietspad goed aan gegeven maar in de stad heb ik wat borden gemist, ook door de omleiding die ik weer eens tegen kwam, voor de auto wel goed maar niet voor de fiets, ik kwam steeds op de snelweg uit en dat zag ik niet zitten
Eenmaal weer bij de Rijn aan gekomen was het fietspad weer goed aan gegeven en bij de Ahr monding  kwam ik de eerste ligfietser tegen, even gestopt en een praatje gemaakt, hij moest naar Andernach en had het weerbericht gehoord en dat was niet best
Er was weer een stevige onweersbui op komst, dat was ook te merken, de lucht was al aan het betrekken
Mijn plannen wat veranderd, ik zou niet naar Bonn rijden maar de eerste camping opzoeken
Naar Remagen dus, camping "Goldene meile", daar was ik wel vaker langs gekomen
Het was er druk maar voor fietsers was er plaats genoeg
Leuke buren, een was wandelend en de rest met de fiets
S'avonds even eten gehaald in het restaurant, dat is wel het gemak van zo'n grote camping
Na het eten hebben we onze Duitse buurman geholpen, hij had wat verwondingen aan zijn voet door dat zijn sandaal schuurde tijdens het fietsen, hij had niet de nodige verband middelen en wat te laat voor naar de arts te gaan dus al onze verband dozen bij elkaar gehaald en dat was genoeg
Hij zou morgen maar een paar dagen eerder naar huis gaan, op deze manier kan het alleen erger worden
Het beloofde onweer was in Remagen weg gebleven, gelukkig niet naar Bonn gegaan want daar was het behoorlijk nat, straten weer eens onder water en daar de camping daar beneden ligt krijgt die de volle laag

klaar voor vertrek

buren wachten tot het (misschien) droog word

dak weer op de aanhanger

Hatzenport

Burg Thurant bij Alken

Schloss Gondorf

1. Mooie route André, de foto's zijn leuk om te zien, zo kan ik als het ware mee rijden op jouw vakantie!

Groeten, Adri.

1. Hoi Adri

Ik heb minder foto's dan ik zou willen, ik kwam er niet aan toe
      bij regen moest ik oppassen voor mijn toestel, bij te heet bleef ik liever rijden om nog af te koelen

groeten, andre

Verwijderen
  2. Jammer dat we elkaar gemist hebben. We zijn elkaar deze dag zeker ergens gepasseerd. Ik heb het helemaal droog gehouden.

1. Als je naar de camping voor Cochem (aan de Coblenz kant) had gekeken kon je mijn Strada zien, ik was rond 3 uur op de camping aan gekomen
      Had ik maar geweten waar jij naar de camping ging, ik ben daar eerder op de dag vlak langs gereden