dinsdag 15 juli 2014

Dag 14

Vandaag wat in de buurt rond gereden en wat hellingen op geklommen, zolang het droog is merk ik weinig verschil tussen de mtb en de strada ;-)
In Bernkastel-Kues was iemand op een Nederlands hotelschip zo vriendelijk om wat uitleg te geven over dat gele voertuig aan de overkant, zo hard dat iedereen het wel moest horen, weg was mijn rust, het heeft even geduurd voor ik zelf foto's kon gaan maken
Daarna weer terug naar het vakantie huis om te eten
S'middags naar Minheim gereden en even de weinberg op geklommen en daarna even bij de sluis langs
Terug weer over de brug maar eerst even het steile voetgangers weggetje omhoog geklommen
Daarna even bij de Mosel lorely in Piesport gekeken en weer op huis aan


leuke weg van Kesten naar Osann 
steil naar beneden en komt direct op een voorrangsweg uit

ingezoomt

Bernkastel - Kues
(Kues ligt aan de ander kant van de mosel maar word in een naam genoemd)

Bernkastel

Bernkastel

Bernkastel

Bernkastel

Bernkastel

Bernkastel

Bernkastel


fietsbrug in Wintrich
Wilco, kijk uit, deze brug is onderdeel van de mosel radweg maar onmogelijk voor een velomobiel
kom je toch hier bij de brug, rechtdoor rijden en voorzichtig de weg oversteken
de auto's verwachten daar geen fietsers



Wintricht gezien van uit Minheim

sluis Wintrich



voetpad / fietspad om de brug bij Minheim op te komen

mosel lorely

mosel lorely

mosel lorely



7 opmerkingen:

  1. Hoi Andre, dank je wel voor de tip, ik ga daar zeker komen vanuit Cochem richting Luxemburg.

    Leuk, deze voorpret. Ik zal tijdens mijn tocht niet zo goed kunnen bloggen, maar zal je zeker daarna updaten.

    Hartelijke groet,

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco
      er zijn nog 2 mogelijkheden om daar door het dorp heen te komen
      maar die zijn niet aan gegeven, als buiten de dorpskern om rijd kom je bij een vangrail waar pressies tussendoor kunt
      de andere is als je langs de rijbaan gaat rijden, daar is na de bocht iets wat voor fietspad door gaat, die komt onder de brug uit

      de plantenbakken op de brug zijn vorig jaar geplaatst om brommers te weren, nadeel is dat ook fietsen met aanhanger er niet langs kunnen, velomobielen kenden ze nog niet

      groeten, andre

      Verwijderen
    2. Hoi Andre, door Wintrich gerden, maar ik kan mij geen probleem herinneren. Had trouwens geen aanhanger mee.

      Verwijderen
    3. Ook zonder aanhanger was het niet gelukt ;-)

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit Andre, volgens mij heb je nog steeds goed weer oo. Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi peter
      het is mooi en erg warm
      zondag misschien onweer maar dan ben ik weer op weg naar nederland

      andre

      Verwijderen
  3. Hoi André,

    Mooi dat het klimmen goed gaat! Mooie omgeving daar, de weggetjes zien er knap steil uit!
    Geniet ervan, en groeten,

    Adri.

    BeantwoordenVerwijderen