maandag 14 juli 2014

dag 11, 12 en 13

Zaterdag uitrusten en zorgen dat mijn spullen weer droog worden, s'middags nog een rondje in de buurt gereden

Zondag naar de Grosen herrgott geklommen met de fiets, mijn ouders waren wandelend gegaan en we kwamen tegelijk boven
terug naar beneden eerst de wieldoekjes eraf gehaald, bij zo'n afdaling worden mijn remmen veel te heet
Daarna nog een rondje naar Piesport gereden, een stel mtb ers uit zuid Duitsland wilde een en ander weten over de velomobiel, ze wisten al wel wat het was dus dat viel me al mee, hier in de buurt word ik aan gekeken als iets heel vreemds, ze weten echt niet waar ze aan toe zijn
Met het klimmen hadden ze de grootste lol toen ze me inhaalden, op het vlakke hadden ze geen schijn van kans en kon ik het niet laten om er zeer snel voorbij te rijden, wow, dat hadden ze niet verwacht

Grosen herrgott

uitzicht op Wintrich




druiven, overal waar je kijkt


maandag een rit naar Veldenz gemaakt, naar de ruïne heb ik maar niet geprobeerd, dat was met de mtb al stijl genoeg, met de strada zou ik dat niet kunnen
op de weg ernaar toe kwam ik wat ouderen tegen die beslist wat foto's wilden maken
en alles over de fiets wilden weten, kwam er achter dat zijn batterij leeg was, is met de auto weer naar huis gegaan voor nieuwe batterijen, zo zeldzaam is de velomobiel hier
Ik heb netjes op hem gewacht en hij een hele serie foto's gemaakt, binnenkort stuurt hij mij de foto's waar ik ook op sta, met op de achtergrond de ruïne  



zo'n hek heeft voor ons geen zin ;-)

de ruïne bovenop de berg

Veldenz



en weer overal druiven


4 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd volgende week, zier er aardig steil uit. Wie weet of en waar we elkaar tegen gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi wilco
      de mozel radweg loopt niet zo steil, daar hoef je niet bang voor te zijn
      ik ben hier van het fietspad af en wist waar ik aan begon, 20 % is hier geen uitzondering
      de mosel radweg loopt direct naast de mosel, de steilste stukken zijn meestal bij de bruggen

      Verwijderen
  2. Hoi André,

    Ben het wel met Wilco eens, het ziet er redelijk steil uit daar!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri

      het is ook steil hier, ze gebruiken een helikopter om de druiven te sproeien
      ik was hier al vaker en er zijn stukken waar ik met de mtb zelfs niet tegenop kwam
      maar zolang je op het fietspad blijft is het goed te doen

      groeten, andre

      Verwijderen