dinsdag 27 augustus 2013

Wij gaan weer naar school

En lappen alle regels aan onze pedalen
Vandaag weer een rondje door de duinen maar ik kwam niet ver
In een blinde bocht waar ik zo i zo niet snel kan i v m een haakse bocht vond de jeugd het leuk om met z'n 3e naast elkaar te rijden
Ik heb nog geprobeerd door van de weg af te sturen, het duin in dus, de spookrijder te ontwijken maar ik kieperde om toen de fietser er tegen aan klapte
De top is kapot en de verlichting en spiegels ook maar voor de rest valt het nog mee
Mijn elleboog en bovenarm liggen open en mijn rug gekneusd
De heren dachten gewoon door te rijden maar daar dacht ik net even anders over, eerst naam en adres genoteerd en de verklaring dat hij als 3e links reed en de aanrijding veroorzaakt heeft
Daarna waren de heren nog al verbolgen want 3 naast elkaar is toch normaal, iedereen doet dat dus waarom niet
de heren hadden de grootste lol, ik heb niet de indruk dat ze begrepen hebben waarom 3 naast elkaar niet kan/mag
Vanavond maar even contact opnemen met zijn ouders, kan de verzekering van hun er wat mee doen
Thuis gekomen, ik kon er nog goed mee fietsen, eerst naar mijn huisarts gegaan en een verband om mijn arm
Het zal nog wel even pijn doen maar dat wend wel

uiterst rechts omgekiept


door een omstander een foto van mijn elleboog gemaakt 

20 opmerkingen:

  1. Hallo André,

    Dat is even schrikken! Een lelijke schade aan je fiets, dat gaat een duur grapje worden. Beterschap met je arm, en succes met de afwikkeling met ouders en verzekering.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Adri
      de schade valt op zich mee, ik had erger verwacht
      de bovenkant kan er af geslepen worden en er zitten wat krassen in de rest van de linkerkant
      ik heb de fiets zelf gebouwd dus reparatie zal ook wel gaan, tenzij de verzekering daar anders over denkt
      Het vervelendste vind ik de pijn in mijn rug, de dokter zij geneusde ribben en dat kon nog wel even duren, grrr
      En dan wilde ik morgen naar Dronten, kijken voor een strada,
      maar zien of dat gaat

      Verwijderen
    2. Je bent nogal laconiek Andre. Tijd om die jongens uit te kleden.
      Vergis je niet in komende kosten. Gewoon verhalen op de WA verzekering van de jongen.
      Je mediese kosten kunnen ook oplopen de komende tijd. Daar hoef jij toch niet voor op te draaien? Dokters bezoek, misschien foto's in het ziekenhuis. Er is zelfs letschade uitkering mogelijk.

      Een ogenschijnlijk slechts onprettige val en wat schrik van Marloes op haar roets na een aanvaring met een M5-rijder tijdens een toertocht liep uiteindelijk behoorlijk in de papieren.
      Eerst leek het weinig aan de hand.
      De nasleep stapelde zich op.
      Uiteindelijk veel lichamelijke overlast, veel papierwerk, grote financiele gevolgen en blijvend verzwakte fiets.
      Zoiets gebeurd in seconden en galm ervan duurt maanden, zo niet jaren......

      Spookrijders horen in het hiernamaals, niet op het fietspad...
      Sterkte.

      PS
      De regel is: Ten alle tijden uiterst rechts houden en het overige verkeer niet hinderen of in gevaar brengen. Waar staat dat je naast elkaar MAG rijden? Zelfs niet met 2 fietsen. Alleen als voorgenoemde regel gerespecteerd wordt.
      De wet: 'Iedereen doet het' heb ik nooit kunnen vinden.

      Verwijderen
    3. Sorry Theo, maar in de RVV staat toch echt dat je met z'n tweeën naast elkaar mag fietsen:
      2 Verkeersregels
      2.1 Plaats op de weg, Artikel 3:
      2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.

      Over met z'n drieën staat niets overigens.

      Verwijderen
    4. Dat mag alleen als je daarbij het overige verkeer niet hindert of in gevaar brengt

      Verwijderen
    5. Dat staat er niet expliciet bij maar dat geldt altijd; een ander mag je niet hinderen of in gevaar brengen.
      Maar goed, met 3 naast elkaar mag niet. Met 2 zal in jouw situatie vermoedelijk ook niet mogen.

      Verwijderen
  2. Dit is balen man, ik hoop voor je dat de afwikkeling en genezing vlot gaat.
    Het lijkt wel of iedereen wel eens een keer aan de beurt komt, mijn Quest is 1 1/2 jaar geleden in de puin gereden door een achteruit rijdende auto, resultaat een nieuwe onderbak.
    Succes in Dronten als je gaat.

    Groet,
    Marcel
    Q676

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil wel naar Dronten, lang naar uit gekeken maar of een test rit wat word?
      mijn rug doet flink zeer

      Verwijderen
  3. Pech Andre, hoop dat de lichamelijke schade mee gaat vallen. Beterschap

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi André,

    Die testrit zou ik gewoon even uitstellen, je gevoel is niet hetzelfde nu met gekneusde ribben. Je kunt over een tijdje ook nog wel naar Dronten, de wachttijden voor een Strada zijn niet lang meer tegenwoordig.
    Al kun je natuurlijk gewoon zelf beslissen wat je wilt doen.

    Groeten, en beterschap,

    Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daarom zie je dit soort van "advertentie":
    https://lh6.googleusercontent.com/-3AUTah66gQ4/TbFtY90FAHI/AAAAAAAAKCk/mbZFHBCU8Xs/s1200/DSC_3145.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge Andre ik zie het nu pas...je A6 ziet er lelijk gehavend uit. Dus de dader kwam er zonder kleerscheuren vanaf en was niet eens onder de indruk ?? Dat is het toppunt...

    Gekneusde ribben zul je nog wel wat weekjes voelen....zijn vaak pijnlijker dan gebroken ribben, hoewel het laatst genoemde iemand wel een jaar of langer kan tergen. ( zonder ingreep ze weer vast te zetten, omdat je borstkas bij elke adem teug beweegt en de breuk na iets aangroeien steeds weer losschiet...) Beter gekneusd dus....idd gewoon pijnstillers slikken. Paracetamol is relatief onschadelijk voor een duur van een paar weken bij juiste dosering.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. paracetamol onschadelijk?, oei, die staat bij mij op de zwarte lijst
      ibuprofen geeft geen probleem

      Verwijderen
  7. Oei, ik had het helemaal nog niet gelezen, wat vervelend! Sterkte met jezelf weer oplappen, las dat je nu een strada gaat bestellen? Succes daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemensen....... Ik had je bericht nog niet gezien maar heb (zoals jij allang weet) ook een onaangename kennismaking gehad met een scholiertje.

    Jouw fiets ziet er ook niet fraai uit. Oogt erger dan mijn fiets. En jij hebt zelf duidelijk meer schade opgelopen. In mijn geval alleen een zéér klein, zéér oppervlakkig schaafwondje op m'n wang; je moet het weten wil je hem zien. Verder een snee-achtig wondje van een halve centimeter op het gewricht waar m'n rechter ringvinger begint; dat bloedde nogal maar stelt verder ook weinig voor. Mijn lichamelijke letsel mag weinig naam hebben gelukkig.

    Hoe doe jij die schade-afwikkeling? Europees schadeformulier invullen? Dat ding lijkt meer bedoeld voor motorvoertuigen. Aansprakelijk stellen, doe je dat zelf of laat je dat doen door je verzekeringsmaatschappij?

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allemensen....... Ik had je bericht nog niet gezien maar heb (zoals jij allang weet) ook een onaangename kennismaking gehad met een scholiertje.

    Jouw fiets ziet er ook niet fraai uit. Oogt erger dan mijn fiets. En jij hebt zelf duidelijk meer schade opgelopen. In mijn geval alleen een zéér klein, zéér oppervlakkig schaafwondje op m'n wang; je moet het weten wil je hem zien. Verder een snee-achtig wondje van een halve centimeter op het gewricht waar m'n rechter ringvinger begint; dat bloedde nogal maar stelt verder ook weinig voor. Mijn lichamelijke letsel mag weinig naam hebben gelukkig.

    Hoe doe jij die schade-afwikkeling? Europees schadeformulier invullen? Dat ding lijkt meer bedoeld voor motorvoertuigen. Aansprakelijk stellen, doe je dat zelf of laat je dat doen door je verzekeringsmaatschappij?

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had hier voor nog geen ervaring met verzekeringen of ongelukken dus zal ik wel iets fout gedaan hebben
      Ik heb de vader benaderd maar die ging er gelijk van uit dat ik de dader ben,(JULLIE rijden altijd te hard)met de nadruk op jullie, ik ben ik dacht ik en zijn zoon maakt geen fout want alle kinderen rijden met drie of meer naast elkaar, moet dus kunnen
      Hij heeft zijn verzekering ingeschakeld(zegt hij)maar ik heb nog niks gehoord
      De politie heeft mij gezegd dat ik de rechter moet inschakelen als het tot niks lijd, ik heb bewijs genoeg dat de zoon de dader is (foto's en een verklaring van z'n zoon)

      Verwijderen
  10. Hoi André,

    Hoe is het nu met je pijn?
    En de afhandeling? Zit de vaart er ( nog) een beetje in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met mij gaat het weer goed, net de strada op gehaald en gaan gewoon door met fietsen
      de verzekering heeft uiteindelijk wel betaald al heeft dat naar mijn smaak veel te lang geduurd

      Verwijderen