maandag 22 juli 2013

Naar George geweest

Vandaag eerst naar Oude sluis, even langs bij een kennis, zij was er niet maar haar paard kwam wel even kijken
Daarna door naar Wieringerwerf, even kijken of George er is, geluk, hij was er
Een tijdje daar geweest, even gekeken hoeveel ruimte er is in een Quest, is vergelijkbaar met de fiets die ik wil, een Strada
Dat word wel even wennen, in de Alleweder is veel meer ruimte maar ook daar moest ik de eerste keer ook aan wennen
Daarna verder gereden naar Den oever en een patatje gehaald en weer op huis aan
In Hypo nog even gekeken bij Cees maar die was er niet dus verder naar huis
75 km gereden





5 opmerkingen:

  1. Ik zie inderdaad dat jouw A6 een fors stuk kloeker is dan de Quest die ernaast staat. Elke velomobiel heeft natuurlijk zijn eigen specifieke voordelen/ontwerpdoel.

    Evenwel kan er toch heel wat in een Quest/Strada wat vooral Beekie weleens heeft laten zien. Ik weet bijvoorbeeld dat je zelfs een 20 inch reservewiel met (halflege ) band er al om kunt meenemen aan de kant van de achterwielkast waar de ketting niet is, zonder daar hinder van te hebben. Bij een Strada kan zoiets zin hebben vanwege de open wielkasten, het is nog vlugger dan een band verwisselen.

    Sommigen laten ook nog opbergvakken maken voor de spatbordkasten in de neus, een ruimte die je anders voor niets gebruikt.

    Maar idd lager en smaller zullen ze zeker zijn....


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bedoelde niet de ruimte voor bagage maar de ruimte voor mijn benen bij het instappen ;-)

      Verwijderen
  2. Hallo André,

    Daar kun je wel eens gelijk in hebben, ook ik heb een paar keer bij het uitstappen mijn kuit geschaafd in het begin. Het went snel, maar vooral in het begin moet je rustig in- en vooral uitstappen. De bagageruimte valt sowieso wat tegen vind ik. Dat reservewiel had ik in het begin ook mee, werkt prima inderdaad, maar als je open wilt rijden en toch je deelbare kap mee wilt nemen, ga je al problemen krijgen met de beschikbare plaats. Tja, keuzes........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och, bij meer daagse tochten een karretje er achter, heb ik nu ook
      tegen die tijd even vragen in Dronten of de kogel ook helemaal achter kan, als bij een auto en dan zelf een ander karretje maken (lichter en meer gestroomlijnd)

      Verwijderen
    2. Ja, een karretje werkt altijd natuurlijk.

      Verwijderen