dinsdag 25 juni 2013

Cadansmeter geplaatst

De afgelopen week niet kunnen fietsen want ik heb weer eens een flinke ontsteking in mijn onderbuik
Dit gebeurt elke keer als ik wat wil ondernemen, ontsteking of griep, ik word er niet goed van maar dat is een bij verschijnsel van mijn handicap dus dat raak ik nooit kwijt
De hele week een kuur slikken en die zorgt er dan weer voor dat fietsen niet lukt
Mijn fiets vakantie hangt af van wat mijn huisarts morgen zegt, of het wel of niet verantwoord is
Intussen een cadansmeter in mijn fiets geplaatst, ik wilde wel eens weten of ik niet te langzaam trap
Ik had diverse manieren geprobeerd maar steeds was mijn pedaal te ver weg, dan maar een stukje hoeklijn
met tie-rips vast gezet en nu werkt het, tenminste, achteraf kan ik zien wat ik gedaan heb en dat wilde ik eigenlijk niet weten, het ging mij om onder het rijden, nog even uit zoeken dus
Gisteren mijn laatste tablet geslikt dus vandaag even een rondje gereden, dat viel niet tegen, had kramp verwacht maar dat is uit gebleven
Als mijn vakantie door gaat kom ik zaterdag eerst even op de RDW baan langs, even kijken en dan verder naar het zuiden

4 opmerkingen:

  1. Beterschap Andre , heb je geaccepteerd dat het er bij hoort of maak je er steeds een punt van ? Kun je niet 1 of 2 dagen later vertrekken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat het bij autisme hoort maar daar door ontstaan ook steeds weer problemen om dat ik alles tot in detail regel en als ik daar van afwijk word het steeds erger, maar niks regelen geeft weer onzekerheid, wat is dan erger? grrr

      Verwijderen
  2. Zo te zien zit het prima...als het maar werkt en goed vastzit toch ?

    Dat met die krampen, heb jij ook al eens Magnesium geprobeerd ? Veel velomobiel en ligfietsrijders gebruiken dat tegen (spier)krampen. Het werkt ook verlichtend tegen andere krampen, weet ik - met een lichte vorm van ziekte van Chrohn die behalve mijn darmen ook mijn maag aanvalt bij een opleving.

    Magnesium blijkt bij nazoeken op internet ( bijv wikipedia) een relatief onschuldige stof die bij normale doses vermeld op de verpakking geen schadelijke of ongewenste effecten geeft. Die stof wordt gebruikt in elke cel van je lichaam, en met voeding alleen krijg je er soms te weinig van binnen.

    Tegen ontstekingen zou je ook eens moeten lezen over ( de dosis ) vitamine D. ( wikipedia )

    Ik ben er goed van op de hoogte dan vitamines, mineralen en andere stoffen ook bijzonder schadelijk kunnen zijn als je er ondeskundig teveel van neemt, of ze in combinatie slikt ( B12 en foliumzuur bijv, of roken met inname exta vit A en C ) maar tegenwoordig kun je goed nazoeken - tot aan proefschiften, studies of onderzoeken van professoren aan toe - wat een stof ( ook medicijnen ) doet en welke hoeveelheden veilig zijn.





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Magnesium slik ik al maar de medicijnen breken de magnesium af, daardoor had ik kramp verwacht maar dat bleef gelukkig weg.
      Nou rij ik ook niet zo snel al de meeste quest rijders, rustig toeren is meer mijn rijstijl, gemiddeld 23 km p uur

      Verwijderen