zondag 26 mei 2013

Verder met voorbereiden

De hele week last van griep of zo iets, voel me lamlendig maar zo nu en dan even met de fiets verder
Ik bedacht dat het vorig jaar wel wat vol was in de fiets en dat rijd niet lekker dus mijn karretje weer eens uit de schuur gehaald en op geknapt
Het zonnepaneel wat er op lag had ik op de schuur gelegd maar zit nu weer op de kar
De accu op gezocht en weer op zijn plaats bevestigt en de laad regelaar weer aan gesloten
Ik kan hem nu als ik weer thuis ben door een schakelaar om te zetten gebruiken met mijn andere zonne- paneel
De banden zijn door er niet op letten in niet al te beste staat dus nieuwe besteld
In de fiets heb ik de accu lader een vaste plaats gegeven en vast gepopt, kan hij ook niet liggen rammelen
Dat zonnepaneel is wel handig omdat ik verwacht dat ik in Duitsland 2 dagen onderweg ben zonder mogelijkheid om mijn accu's te laden, nou ja, totaal 24 amp.,  lijkt me wel genoeg, maar ik heb het ook nodig voor andere dingen dan de verlichting en navigatie, het zonnepaneel levert 30 watt maar dan moet de zon natuurlijk wel pressies goed staan en dat gebeurt zelden

















5 opmerkingen:

  1. Voor dat zonnepaneel heb je zon nodig, Andre :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cees
      Dat hoop ik over een maand volop te hebben, net als vorig jaar

      Verwijderen
  2. Het is jammer dat er hoge importheffingen gaan komen op Chinese panelen. Ik had het plan opgevat de woningbouw aan te schrijven voor het plaatsen van deze betaalbare panelen op onze flats hier, Waarbij bewoners (w.o. ik) dan geld zouden kunnen investeren daar in (zoals mijn broer heeft gedaan op zijn woonark).
    Way to go!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is nog niet zeker, zou ook wel erg dom zijn om zo je eigen producten te beschermen die toch niet verkocht worden wegens te duur

      Verwijderen