vrijdag 10 mei 2013

Verder met onderhoud

Vandaag mijn remkabel maar eens verwijderd, ik dacht dan mijn kabel zelf kapot aan gaan was maar die bleek nog helemaal goed te zijn
Mijn buitenkabel was niet al te best, wat binnenin hoort kwam naar buiten, hoe dat nou kan, geen idee
Even met de bus naar Den Helder en bij Verdoes langs gegaan
Die kwam eerst met een normale rem kabel aan maar ik vroeg hem om jagwire
Die worden daar zelden gevraagd en hij vond na lang zoeken een complete set  en die was niet goed
De korte kabel was te kort, de lange te lang
Even uitgelegd wat de bedoeling was, dat ik twee voorwielen heb
Dus terug naar achteren, hij had nog wel wat maar dat werd nooit meer om gevraagd dus stond ergens achteraf, flak jacket , voor mij totaal onbekend maar is het zelfde als jagwire
Een rem kabeltje kopen heeft dus vrij lang geduurd maar ik heb wat ik nodig heb

Thuis ben ik gelijk aan de slag gegaan, zo'n buitenkabel op z'n plek krijgen valt niet mee maar alles zit weer

Daarna nog even met de oude wieldoekjes aan de slag gegaan, die zitten nu aan de binnenkant van mijn voorwielen
Het midden van de doekjes begon te slijten maar dat moest er nu toch uit op de plaats van de rem

Morgen verder met de ketting want daar ben ik niet aan toe gekomen




                                                               




4 opmerkingen:

  1. FLAK jacket ?? Heb je luchtafweer granaatscherf vrije remkabels ?? Wat DOE je met jouw velomobiel lol ?? ;-))))

    Een grappige naam om te vertellen dat het kevlar mantel kabels zijn. En waarschijnlijk dan inderdaad gelijk aan de zo geroemde jagwire kabels zover ik gelezen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies André, precies dat.
    Want de originele Jagwire kabels slijten binnen de kortste keren door: Is dat veiligheid zo vraag ik u af ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doorslijten?, de binnenkant kwam er uit
      De buitenkant was niet veel aan te zien
      De nieuwe binnen kabels zijn veel gladder dan de oude, ben benieuwd

      Verwijderen