donderdag 9 mei 2013

Groot onderhoud

Gisteren heb ik de spullen die ik bij  Leo besteld had binnen gekregen
Gelijk begonnen met het vervangen van mijn ketting maar stuit op een probleem, hoe krijg ik die sluit schakelingen vast,ik ben alleen een kettingpons gewend, eerst het op het internet gezocht en gevonden, mooi ,morgen verder

Vandaag dus verder met de ketting maar eerst het voor tandwiel vervangen voor een 57 tands i p v de 65 die ik er had zitten
Vorig jaar was het in de eifel erg zwaar op sommige hellingen en in juli ga ik er weer fietsen dus gelijk maar kleiner, voor mij hoeft het niet zo snel, liever makkelijk, heb toch alle tijd

De ketting was goed te doen maar het gaf een enorme zwarte bende met het er af halen van de oude

Een tijd geleden had ik mijn veren iets verhoogt maar dat rammelde, ik had stalen bussen gedraaid en dat beviel maar matig, Leo gevraagd of iets beters had
Dat bleek dus pressies het zelfde te zijn alleen niet van staal en dat zou dan bovenop de veer kunnen
Dat is te proberen maar lukt niet, het eindje bout van het kogelkopje aan de vering komt er dan tegen aan
dus even met de draaibank er een gat in geboord en nu past het wel
Ik moet mijn vering wel verhogen anders past de f-lite niet in de wielkast en die wil ik er naar Duitsland wel om hebben
Verder heb ik er nieuwe wieldoekjes op gezet, met de oude ga ik proberen de binnenkant van mijn wiel dicht te maken

Morgen de ketting nog iets langer maken, het komt zo niet goed uit met het stoeltje en de toerkap, ik stoot nu mijn hoofd








6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. en voorlopig nog niet klaar
      de rem kabels moet ik ook nog vervangen voor ik de bergen in ga

      Verwijderen
  2. Wat een roest, staat je draaibank buiten André ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, hij stond in mijn schuurtje ( i v m mogelijke geluidsoverlast) tot ik er achter kwam dat het daar wat vochtig was, de hoeveelheid roest valt nog mee, was nog net op tijd

      Verwijderen
  3. Gaaf zelf een draaibank hebben! Gelukkig heeft m'n broer er wel één. Wil hem tzt ook iets aan de schokbrekers laten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar een kleintje voor de modelbouw en al heel oud,
      maar eenvoudig draaiwerk gaat nog wel
      De aandrijving gaat door middel van een snaar en 3 verschillende poelies

      Verwijderen