woensdag 24 april 2013

Onderhoud gedaan

Ik vond al een tijd dat er een hoop herrie onder mijn stoeltje vandaan kwam dus even zoeken
Oorzaak was het kettingwieltje, er zat geen rubber meer op dus die moest er even uit
Dit is bij mij een rotwerkje omdat je er bijna niet bij kan, zelfs met een afgezaagde inbus sleutel niet
Na veel gemier en zwarte vingers wieltje er uit en nieuwe rubbers er op en het wieltje weer op z'n plek
Nu ik toch bezig was en onder de olie zat heb ik mijn voor tandwiel omgewisseld van 80 naar 65 tanden
en achter van 21 naar 16 tanden en gelijk de ketting een stuk korter gemaakt







6 opmerkingen:

  1. Hi Andre,
    I have to say you are a very busy person with all this bike repair. I never realized that you use a sprocket that big.
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi André,
    Waarom heb je deze tandwielen gewisseld? De verhouding is gelijk gebleven, dus is er feitelijk niks veranderd, m.u.v. een lagere kettingsnelheid.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi wim
      ik ga waarschijnlijk in september weer naar duitsland en dan is 80/16 veel te zwaar
      met 65/21 gaat het veel beter met klimmen
      ik neem dus het 21 tands tandwieltje mee en daar waar het stijl word wissel ik mijn achtertandwiel
      dat gaat makkelijker dan onderweg mijn voor tandwiel wisselen want dan moet ook de ketting weer aangepast worden

      Verwijderen
    2. Voor bobslee strada
      ik heb je vraag gezien via de mail
      ik rij met een rohloffnaaf maar door de wieldoekjes kan je die niet zien

      Verwijderen
    3. Ok André, bedankt! Dan is dat ook weer opgehelderd!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hoi André,

    Heb je dan geen versnellingen op je fiets?
    Als ik het goed begrijp rijd je dus met een vast verzet? Dat lijkt me wel zwaar!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen