zaterdag 9 februari 2013

Alweer wit

Ik wilde vandaag een tocht naar Schoorl maken maar het sneeuwt weer eens
Dan maar naar den helder gereden en door de duinen terug voor zover dat lukt
Het kan te gek ook, dat heb ik wel gemerkt
De meeste hellingen ben ik omhoog gekropen, mijn achterwiel had bijna geen grip en de laatste was dan ook te gek, veel te glad en te stijl dus dan maar duwen
Toen ik boven gekomen was heb ik eerst maar even de berg sneeuw uit de wielkast gehaald
De rest van de weg gaf geen problemen behalve spekgladde bochten
20 km geglibberd




4 opmerkingen:

  1. Hallo André,

    Ja, dat valt tegen dat door de sneeuw ploeteren, ik weet er alles van. Het zal weer wel snel gaan dooien in Nederland, dan kunnen jullie weer gewoon fietsen.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Adri
      Tja, ik heb marathon winter banden maar dacht dat het zonder ook wel zou lukken, had ik hem er maar wel om gelegd

      Verwijderen
  2. Hi Andre,
    I have had great success with my Snow Studs. I run the fronts at 70 psi and the rear at 40 psi in the soft snow. The rear I bring up to 65psi when the snow gets packed down. I get a harder effort on the winter tires and the speed is down.
    Greeting from central Canada!
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik vandaag wat wil zal ik de marathon winter om mijn achterwiel leggen, er is vannacht weer een pak sneeuw gevallen

      Verwijderen