vrijdag 19 oktober 2012

onderhoud voorwielen

Afgelopen maandag heb ik mijn voorbanden verwisseld en voelde per ongeluk mijn lagers
De lagers van mijn linker wiel stonden na genoeg vast, dat verklaart dat de fiets zondag niet vooruit te branden was, het ging al maanden wat zwaarder maar ik heb me daar niet aan gestoord
Leo Vischer op gebeld en gevraagd wat nu te doen, lager er uit en kijken wat er aan de hand is
Een dag later bedacht dat dat niet handig is dus Leo weer gebeld en gelijk nieuwe lagers besteld
Vandaag kwamen ze per post binnen en begonnen de lagers er uit te slaan, dit valt niet mee maar is me gelukt.
In een van de lagers zat geen vet meer, wel aan gekoekt, vermoedelijk in Duitsland gebeurd bij afdalen van stijle hellingen en hard remmen, dan werden mijn remmen erg heet dus het lager waarschijnlijk ook
Nu wachten tot het weer wat droog is, ik zie het niet zitten om in de regen te rijden


5 opmerkingen:

  1. Zelf lagers vervangen , wow je wordt zo nog fietsenmaker .Respect

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal wel moeten Gerrit, ik heb niet altijd de mogelijkheid om even naar Dronten te fietsen, en met een beetje hulp van Leo gaat het meestal wel

      Verwijderen
  2. gaat vrij vlot bij die wielen :)
    lagers eruit meppen ( die zijn toch om zeep ) en rustig de nieuwe er in tikken of een stuk draad eind en 2 moeren en ze erin persen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je 't zelf doet. Zo leer je je VM ook van binnen en van buiten kennen. Het is soms even zoeken, maar het genoegen van het maar even weer zelf opgelost te hebben is onbetaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem als bouw pakket gekocht maar de wielen zaten al in elkaar dus dat is even uitzoeken hoe dat nou moet

      Verwijderen