vrijdag 14 september 2012

Ketting tandwiel rubbertjes vervangen

Vandaag geen fietsweer, het stormt
Gisteren maakte m'n fiets een berg herrie dus even zoeken, ik had al wel een vermoeden
Onder de fiets gekeken en er zaten geen rubbertjes meer om het kettingtandwieltje
De rubbertjes heb ik wel maar dat wieltje er onderuit halen dat valt niet mee
De ketting even een stukje naar onderen en er (toevallig bij de hand)een kleine zaklamp tussen gedaan
De inbus sleutel was te groot dus een eind af geslepen, dat was genoeg voor een stukje, de rest maar met de tang en met m'n vingers
Rubbertjes er op is geen kunst aan maar het terug plaatsen van dat wieltje, grrrr
Je ziet niks, moet alles op het gevoel doen, heb je de bout eindelijk voor het gat, dondert het ringetje weer naar beneden, opnieuw, grrrr
Heeft even geduurd maar uiteindelijk toch gelukt, moet maar niet te vaak nodig zijn
Zodra het weer het toelaat even kijken/luisteren of het nu weer stil is in de fiets




4 opmerkingen:

  1. Lastig klusje ja.
    Die ringetjes zijn bij mij de onderdelen die het vaakst vervangen moeten worden. Ik begrijp niet dat daar nog geen alternatief voor is bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. deze hebben het ruim 13000 km vol gehouden of ze moeten al eerder stuk zijn gegaan zonder dat ik het gemerkt heb

      Verwijderen
  2. Als je dat ringetje met een beetje siliconenspray aan het tandwieltje vastplakt of met een stukje tape dan kan ie niet meer vallen , dit heb ik van de week gedaan met 2 ringetjes onderin bij de bevestiging van de achterveer.En naderhand gewoon het stukje tape weer weghalen of laten zitten dan slijt het vanzelf weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Gerrit
      bedankt, hopelijk duurt het nog heel lang voor ik het weer nodig heb ;-)

      Verwijderen