zaterdag 15 september 2012

Het is weer stil

Vandaag even een rondje gereden en wat is de fiets toch stil
Ik was 3 km onderweg en daar begon de ellende opnieuw, aandrijving was weg en kon langs de weg niet zien wat de oorzaak was
Terug naar huis gelopen, onderweg gemerkt dat die sok over mijn schoen geen goed idee is, bij thuiskomst totaal kapot, toch maar weer slippers mee dus
Thuis de fiets even op een bokje gezet en mijn naaf goed bekeken, gelijk gezien wat de oorzaak was
De ketting lag er af, zo strak langs het tandwiel dat het leek of hij er op lag, grrrr
De tweede keer in ruim 13000 km dat de ketting er af loopt dus dat is het laatste waar ik aan denk

Ok, opnieuw op weg
kom ik op het fietspad een zootje losse honden tegen met een boze eigenaar
hoe ik het in mijn hoofd haal om hier te fietsen waar haar honden zijn, in Duitsland mag dat wel dus hier ook
Even uitgelegd dat het bord aan het begin van de weg het zelfde is als bij haar thuis en hier het zelfde betekend, fietspad, dus honden aan de lijn
Nou ja, eindeloos verhaal maar ze wilde het niet weten, fietsen mag niet op het fietspad ;-), dat is er alleen voor honden en paarden

verder door de duinen naar Den Helder gereden en via het kanaal weer terug, duurde wat langer dan ik verwachte, er was een vliegshow op "de kooi", veel wandelaars op het fietspad dus en kijken naar boven, midden op de rijbaan

25 km gereden

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen