vrijdag 6 juli 2012

Veertjes gemaakt

Gisteren in Den Helder verenstaal gekocht maar dat bleek waardeloos te zijn
Ik kon het zonder gereedschap buigen en veren deed het al helemaal niet, die rommel gaat dus terug
Even tussen mijn modelbouw spullen gekeken en daar lag zowaar nog een stapeltje verenstaaldraad, ik dacht dat die bij de verhuizing weg gegooit waren, gelukkig niet
Even wat proberen en er 2 veertjes van gemaakt, de kwaliteit is niet verschrikkelijk goed maar het werkt
Ik had van Theo (Velo-Theo) een adres gehad, nu ik een model heb zal ik daar eens vragen of zij betere voor me kunnen maken als dat niet te duur is




4 opmerkingen:

  1. Mogelijk moet het zachte verenstaal nog worden gehard; na het vormen: rood stoken met een gasvlam en dan in een pan met koud water laten vallen zodat het snel afkoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Theo
      Dat valt te proberen alleen dacht ik dat verenstaal in olie gekoeld moest worden

      Verwijderen
  2. Niet harden , dat gaat breken !!
    De Metaalwinkel bv. op de Lemelerbergweg 63 levert goede kwaliteit verenstaal.
    Ze adviseren je ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Bram, dan zal ik hun ook even een mailtje sturen
      en bij kennissen van mij hier in de buurt van den helder vragen

      Verwijderen