donderdag 26 april 2012

Rondje met harde wind gereden

De hele week elke dag een rondje Den Helder gereden en wat voor berijden voor de tocht naar Duitsland
Door de rohloffnaaf kan ik mijn fiets niet op zijn kant leggen omdat de olie er dan uit zou kunnen lopen
Om die rede gebruik ik een as steun voor de auto maar die vind ik te zwaar om mee te nemen
Ik vond nog een oud foto statief, daar van heb ik de bovenkant verwijderd en nu is het prima bruikbaar en weegt niet zo veel
Om met mijn schoenen normaal te kunnen lopen zonder het ijzer er onder te beschadigen heb ik van oude  tuinschoenen de bovenkant af geknipt en met twee riempjes zo gemaakt dat ik ze er onder kan binden
Dat scheelt me weer extra schoenen mee nemen
Vandaag met erg harde wind mijn dagelijkse rondje gereden, alleen een paar keer met zij wind hard moeten remmen omdat op 2 wielen rijden niet zo prettig is


6 opmerkingen:

  1. 'Door de rohloffnaaf kan ik mijn fiets niet op zijn kant leggen omdat de olie er dan uit zou kunnen lopen...'
    Vreemd André. Ik heb mijn Sunrider met Rolhoffnaaf vaak genoeg op zijn kant gehad. Nooit een druppel uitgelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook nog niet maar ik had dat gelezen op internet en me er niet aan gewaagt om het te proberen
      en de fiets rechtop werkt ook net even wat makkelijker, zeker achter met de ketting

      Verwijderen
  2. Waarschijnlijk doel je op het volgende: http://www.bongersbikes.nl/rohloff-speedhub
    Met: 'Ook kan er wat olie verloren gaan als de fiets een langere tijd op z’n zij ligt...'.

    Let in dit geval op het deel uit de zin: '...als de fiets een langere tijd...'. OK, dit is rekbaar, maar waarschijnlijk wordt er bedoeld: dagen, weken, maanden!

    En dan staat er het volgende verrassende: 'Mocht je naaf ... zelfs al (! T.Z.) zijn olie verliezen, dan is er nog geen man overboord. Je kan dan gewoon door blijven rijden tot de eerstvolgende verversingsbeurt (tot 5.000 km is volgemaakt? T.Z.)'.
    Daar is de Rohloff mij te duur voor, om zonder olie te rijden.
    Het volgende kan net (voor mijn gevoel)'...of met een gerust hart je vakantie afmaken...'.

    Ach, en zo duur is zo'n olie verversset niet (alleen wat lastiger om onderweg aan te komen).

    Succes met de Rohloff en de Alleweder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die site kende ik nog niet, maar dat artikel bedoelde ik wel
      dat had ik dan verkeert begrepen maar al zou mijn olie er uit zijn heb ik reserve onderdelen en olie mee

      Verwijderen
  3. Ook interessant om te lezen: http://www.m-gineering.nl/rohloff.htm
    Behoorlijk onafhankelijk, trouwens er staat meer lezenswaardig op deze site!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, deze site kende ik ook nog niet

      Verwijderen