maandag 20 februari 2012

oefenen voor de vakantie

Eind mei ga ik naar Duitsland en vandaag maar eens een rondje rijden met de volledige bepakking
Eens kijken of met 12 kg extra de hellingen in de duinen nog aan kan, beter nu merken dat het te zwaar is en een groter achter tandwiel monteren dan als ik in de eifel zit.
Dat viel niet tegen, gaat wel wat langzamer maar dat had ik wel verwacht
Maar om nu tot eind mei met mijn kampeer spullen rond te rijden lijkt me niks dus alles er uit en vervangen voor straatstenen van het zelfde gewicht, kan ik nog een tijd oefenen met een zwaardere fiets
16 km gereden

6 opmerkingen:

  1. Wow, je gaat echt met 12kg straatstenen rondfietsen.

    Zoveel weegt mijn Roets niet eens met "bepakking" (=tas met inhoud).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, tot eind mei, moet toch oefenen
    daarna gaat mijn kampeeruitrusting er weer in

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag Andre,

    Zijn straat stenen wel een slimme keuze, als je word aangereden of kantelt dab kunnen stenen jouw en je fiets beschadigen.
    Zelf zo ik liever zand zaken gebruiken , dit neemt ook beter de vorm van je fiets aan.

    Groet matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is een goed idee, zand heb ik nog liggen
    en een zak zand rammelt ook minder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga zelf elk jaar op een lange fietsvakantie (zie www.cyclingaroundtheworld.nl - niet met de strada dus) en train nooit. De extra conditie komt vanzelf, is mijn ervaring.... Het is ook vaak meer een kwestie van doorzettingsvermogen dan van conditie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het gaat mij vooral om te kijken hoe het klimmen gaat en het zo nodig vooraf aanpassen van de fiets, onderweg is dat wat lastig
    en ik wil zo min mogelijk onderdelen mee nemen, scheelt weer gewicht

    BeantwoordenVerwijderen