zondag 25 september 2011

rondje texel met hindernissen

s'morgens naar de veerboot gereden, beloofd prachtig weer te worden, het was nog een beetje bewolkt
onderweg onenigheid met een fietser die vond dat mijn fiets gevaarlijk is
ze had me niet gezien, kunst, ik reed achter haar en ze had geen spiegels, reageerde op geen enkel signaal van mij en reed ruim op de rijbaan, dus niet op het fietspad waar ze hoorde
ik was haar zo ruim als ze het me zelf mogelijk maakte in gehaald, was dus niet veel ruimte
hoop gemekker achter mij, haal mijn schouders op en rij gewoon door.
bij de teso kom ik haar en de groep waar ze mee reed weer tegen en begint het gemekker opnieuw
 weer uitgelegd dat ze zelf verkeert bezig was en tot overmaat van ramp voor haar gaf haar groepje mij volkomen gelijk



van de boot af aan de zeekant van de dijk gereden richting Oudeschild, even aan de haven gekeken of ik nog bekenden zag en verder gereden naar de ijzeren kaap








na de ijzeren kaap aan de land zijde van de dijk verder gereden richting vuurtoren
alleen heb ik die niet berijkt omdat mijn fiets steeds erger begon te hobbelen
sinds Schermerhorn (Theo heeft mij gezegd wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn)vertrouw ik dat niet meer en ben meteen gestopt om te kijken wat er is.
ja hoor, volgende buitenband naar de vaantjes, 2 pm's binnen 2000 km .
omgekeerd en terug gereden met een slakkengang, hopelijk haal ik de boot
de bobbel in de band werd steeds dikker dus de boot zal ik niet halen, dan maar naar een fietsenmaker en hopen dat hij een 20" buitenband heeft.
terug in Oudeschild, fietsenmaker gezocht en hij had zowaar een goede band
ter plekke vervangen en nog een extra band gekocht, voortaan niet meer rijden zonder reserve




nu afwachten of het een beetje te doen is, links de nieuwe schwalbe marathon, rechts een pm
het ging prima dus fietstocht door Texel hervat
van Oudeschild via Den Burg naar Den Koog gereden
door het bos naar ecomare, afslag gemist en op het strand uit gekomen
verder gereden naar Den Hoorn, onderweg een ruiter die haar paard wil laten wennen aan velomobielen, daar wil ik graag aan mee werken, na even kijken werd mijn fiets doorzocht op suikerklontjes of ander eetbaars
niet meer bang dus ;-)
vlak voor Den Hoorn nog een paard met grote interesse voor mijn fiets, totaal geen angst, even wat gras voor hem geplukt .


verder gereden richting de boot en weer naar huis
88.38 km gereden

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen